detgis logo
eturkiye
eturkiye
emevzuat
resmi gazete
egenelge

misyonvizyon
DETGİS ''Marka Hikayeleri''

DENİZLİ TEKSTİL VE GİYİM SANAYİCİLERİ DERNEĞİ (DETGİS) ‘’MARKA HİKÂYELERİ’’ BAŞLIKLI YENİ SÖYLEŞİ PROGRAMI SERİSİ İLE DİKKATLERİ MARKALAŞMA ÜZERİNE TOPLADI.

RUSYA PAZARI KÜÇÜLÜRKEN,‘’İRYA’’ RUSYA PAZARINDA BÜYÜYOR

DETGİS ‘’Marka Hikayeleri’’ programı serisinin ilk konuğu MS Şirketleri Grubuna bağlı ‘’İRYA’’ markası oldu. Denizli Pamukkale Üniversitesi Tekstil Mühendisleri Topluluğu’nun destek verdiği programa, PAÜ Meslek Yüksek Okulu, Meslek Liselerinin ilgili bölümlerinden birçok öğrenci, DETGİS Üyeleri ve iş adamları katıldı. PAÜ Teknokent konferans salonunda gerçekleşen program da konuşmacı olarak MS Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve DETGİS Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Varma, Şirket tasarımcısı Özgül Günal ve Şirket Genel Müdürü Eser Erkaçan katıldı.

Program da ilk olarak söz alan MS Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve DETGİS Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Varma, 2000 yılında kurulan firmanın ilk olarak mümessil ofis ve iplik ticareti yapan bir firma olarak faaliyet gösterdiğini ve o yıllar da bir mümessil ofiste tasarımcı barından ilk firmalardan biri olduklarını söyledi. Üretim ekibinin oluşturulmasının ardından, kendilerine özgü tasarımları olan ürünlerini farklı pazarlara sunmayı hedeflediklerini ve buna mukabil 2008 yılında İRYA markasını kurduklarını belirten Varma; böylece üretim aşamasında istedikleri kaliteyi yakaladıklarını belirtti. Markanın, bir şirketin ya da kişinin ürettiği ürünleri ya da hizmetleri diğerlerinden ayırt etmeye yarayan kimlik olduğu belirtilen programda, güç unsuru sayılabilecek markalaşmanın tüketiciler açısından da güven, üretici firmalar içinde sadakat ve sürekliliği doğurdu belirtildi.

İrya markasının oluşturulmasında ki adımlara değinen firma tasarımcısı Özgül Günal; hedef kitlenin belirlenmesi, logo ve kurumsal kimlik çalışmaları ile koleksiyonların hazırlanması aşamalarının ardından, teknolojinin gelişmesiyle beraber internet üzerinden yapılan alışverişin de dikkate alınarak bu konuda da yatırım yaptıklarını belirtti. 2008 yılında 2 ürün grubu ve 25 model ile yola çıkan İrya, 2015 yılında 10 ürün grubunda 170 farklı modelle müşterilerine ulaşıyor. Hakim olmayı hedefledikleri banyo grubu ürünleriyle (havlu, bornoz, paspas, set üstü aksesuarlar vb.) sade ve şık tasarımlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. İlkelerinin, ön yargılardan sıyrılmış, geleceğe doğru hareket eden ve beklentileri önceden tahmin eden, sıra dışı farklı düşünebilen bir marka olmak olduğunu vurgulayan Günal, bu kriterlerin genel itibariyle de tüm markalarda oluşan temel kavramlar olduğunu söyledi.

Üretim ve tedarik süreçlerinin belirlenmesi aşamasında, hızlı kararlar alabilen ve aldığı kararları da hızla harekete dönüştürebilen bir yapıya sahip olduklarını belirten şirket Genel Müdürü Eser Erkaçan; markalaşma süreçlerinin ilk aşamasında bile çok kısa zamanda hazırladıkları koleksiyonlarını üreterek sevkiyata hazır hale getirdiklerini dile getirdi. Türkiye’nin kaliteli bir üretim üssü olduğunu ve bunun artacağını söyleyen Erkaçan; Almanya, Fransa ve İtalya’nın önceki dönemleri gibi bir geçiş sürecinde olduklarını ve markalaşma ile Dünya pazarında liderler arasına yerleşeceklerini kaydetti. İrya’nın 26 farklı ülkeye ihraç edildiği belirtilen sunum da, başta Rusya, eski Sovyet Ülkeleri ve Doğu Avrupa ile Arap ülkelerine yönelik ürün tasarlandığı ve sonra da batı Avrupa ile çalışmaya başlanıldığı belirtildi.

Firma da beyaz yakalı olarak tabir edilebilecek 55 kişinin istihdam edildiği belirtilen söyleşide, Rusya’nın son bir yıldır içinde bulunduğu krize rağmen, İrya’nın satış karının büyük çoğunluğunun o bölgeden olduğu vurgulandı. Ürün tasarımı ile o bölgeye hitap ettiklerini belirlediklerini söyleyen Eser Erkaçan, Batı Avrupa Amerika gibi bölgelerde yıllardan beri gelen büyük markaların yerleştiğini ancak Rusya gibi nüfusu büyük bir ülkede yer bulmalarının batıya göre daha kolay olduğunun altını çizdi. MS Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Varma, Türk Havlu Bornozunun, üretim kalitesinin Dünya da çok güzel bir imajının olduğunu belirtirken, bu imajla Amerika pazarında da yer edinerek ilgili araştırma ve çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Ayrıca firma olarak da öğrencilere staj imkanı ve istihdam noktasında da her zaman destek olmaya çalıştıklarını belirten Varma; Üniversitenin Meslek Yüksek Okulu Moda ve Tasarım Bölümlerinden Tekstil Mühendisliğine ve Güzel Sanatlar Fakültesinden mezun olacak öğrencilerle her zaman temas halinde olacaklarını ve ayrıca DETGİS olarak da bu konu da her zaman üyeler arasında iletişim halinde olduklarını belirtti.

DETGİS Marka Hikayeleri; Denizli den Dünya’ya açılan bilinen markaların, bilinmeyen hikayelerini anlatmaya ve her ay bir markayı konuk ederek programlarına devam edecek.

Duyurular

duyuru Sosyal Medya hesaplarımızı takip edin...

Etkinlikler

etkinlik DFW - Denizli Fashion Week